Η είδηση είναι φυσικό να μην έρχεται από τη «μικρή» Ελλάδα, αλλά από την Ομοσπονδιακή Γερμανία. Εκεί ο δήμος του Μονάχου γύρισε 100 υπολογιστές σε Linux, όπως αναφέρουν το DesktopLinux.com, το ZDNet UK και το Bloomberg.

Το εν λόγω project της δημοτικής αρχής της βαυαρικής πρωτεύουσας ονομάζεται LiMux και έχει σαν στόχο την εγκατάσταση, σε 14.000 PC, ανοιχτού λογισμικού που θα βασίζεται σε Debian 3.1, KDE 3.5 και OpenOffice.org 2. Είναι μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο εγχείρημα εγκατάστασης ανοιχτού λογισμικού στον δημόσιο τομέα. Αν και το πρόγραμμα υπερέβη κατά πολύ τα χρονικά και οικονομικά πλαίσια που είχαν πρωτοσχεδιαστεί, αποτελεί τη μεγαλύτερη —και πιο διαφημισμένη— «μετανάστευση» υπολογιστών στο ελεύθερο λογισμικό.

Παρόμοια σχέδια έχουν οι δήμοι του Μπέργκεν, αλλά και της γειτονικής αυστριακής πρωτεύουσας, της Βιέννης. Αντίθετα, στην Ελλάδα οι ελάχιστοι δήμοι μας που εφαρμόζουν κάποια μορφή —έστω υποτυπώδη— ηλεκτρονικής διακυβέρνησης μάλλον δεν έχουν ακούσει καν για το ανοιχτό λογισμικό. Ακόμη όμως και οι συνδυασμοί που είναι υποψήφιοι για την εκπροσώπηση των πολιτών στα δημοτικά συμβούλια δεν θα έλεγε κανείς ότι πρωτοπορούν, εάν αναφέρουν καν την ύπαρξη ανοιχτού λογισμικού στον δήμο — ή μήπως όχι;