Με τον ερχομό της έβδομης γενιάς παιχνιδομηχανών, τα πράγματα για τους φίλους του Linux δεν φαίνονται ιδιαίτερα ρόδινα. Την πρεμιέρα της κατηγορίας έκανε το Xbox 360 από την Microsoft. Το μηχάνημα αυτό χρησιμοποιεί κωδικοποίηση μέσω hardware που δεν επιτρέπει το τρέξιμο μη αποδεκτού κώδικα. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει τρόπος να προσπεραστεί αυτό· ωστόσο, το Free60.org συνεχίζει την προσπάθειά του.

Με τον ερχομό του PlayStation 3, όμως, σύμφωνα με ανακοινώσεις της κατασκευάστριας Sony, όχι μόνο θα έχουμε μια συσκευή που θα μπορεί να τρέχει το αγαπημένο λειτουργικό πολλών φίλων του ανοιχτού λογισμικού, αλλά θα το έχει και προφορτωμένο, σε μια διανομή ειδικά διαμορφωμένη από την Sony. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι οι λεπτομέρειες της υλοποίησης της Sony δεν έχουν δημοσιευτεί.

Όμως, εκεί που το PS3 έμοιαζε να αποτελεί τη μοναδική λύση για Linux σε κονσόλα νέας γενιάς, ένας Ιάπωνας blogger παρουσιάζει μια νέα εναλλακτική. Ο Kiyoshi Saruwatari, που δηλώνει ότι είναι γνώστης εσωτερικών θεμάτων της Nintendo, υποστηρίζει ότι η κονσόλα Wii θα έχει φορτωμένο το ανοιχτό λειτουργικό Linux — αν και, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν θα είναι δυνατό να τρέξει κανείς μη αποδεκτό κώδικα.

Πρέπει εδώ να πούμε ότι οι ισχυρισμοί του κυρίου Saruwatari δεν έχουν επιβεβαιωθεί από τη Nintendo και πιθανόν να μην είναι παρά μια φήμη. Το Nintendo Wii θα το δούμε στα τέλη του Δεκέμβρη· όσο για το PS3, εδώ στην Ευρώπη πιθανότατα θα το δούμε τον Μάρτιο του 2007. Μέχρι τότε, υπομονή.