1η Δεκεμβρίου εχθές παγκόσμια ημέρα για την αντιμετώπιση του AIDS.
Σπάνια αναφέρομαι σε πράγματα που δεν έχουν να κάνουν με το ανοιχτό λογισμικό αλλά το σύνδρομο της επίκτητης ανοσοποιητικής ανεπάρκειας επηρεάζει την κοινωνία που ζούμε καταλυτικά σε κάθε επίπεδο. Ίσως το ότι εργάζομαι στο χώρο της υγείας με κάνει να βλέπω με κάποια κυνικότητα της ημέρες αυτές όπως η χθεσινή αλλά το πρόβλημα είναι σοβαρό και έχει αλλάξει την κοινωνία μας πολύ από την δεκαετία του 80 που πρωτοεμφανίστηκε.
Ακόμη, δυστυχώς, η κοινωνία μας και το τεχνολογικό-επιστημονικό έμψυχο και άψυχο δυναμικό της δεν στάθηκαν ικανά να παράγουν ένα εμβόλιο για να εκριζωθεί το νόσημα. Η ανάπτυξη εμβολίου χρειάζεται τεράστια ποσά και η μέχρι τώρα ανάπτυξη γίνεται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.
Το γεγονός είναι κατανοητό από τους πάντες και ακόμη και κάποιος που είναι εξ επαγγέλματος υποστηρικτής κλειστών μοντέλων ανάπτυξης μπορεί να διακρίνει απλές αλήθειες. Έτσι εφέτος ο κύριος Bill Gates και η σύζηγος του Mellinda Gates δήλωσαν ότι μέσω του φιλανθρωπικού ιδρύματος τους σκοπεύουν να δωρίσουν 287 εκατομμύρια δολλάρια για την έρευνα στη ανάπτυξη μεθοδολογιών για την παρασκευή ενός εμβολίου.
Προϋπόθεση για την επιχορήγηση ερευνητικών προγραμμάτων μέσω αυτής της πρωτοβουλίας από το ζεύγος Gates είναι οι επιδοτούμενοι επιστήμονες να μοιραστούν μεταξύ τους τα ευρήματα των ερευνητικών προσπαθειών τους ακόμη και εάν εργάζονται σε προγράμματα ανταγωνιστικά μεταξύ τους.
Η κίνηση αυτή είναι δηλωτική της σοβαρότητας του προβλήματος που συνιστά η νόσος του AIDS, η νόσος είναι εδώ και πλήττει συμπολίτες μας δεν είναι μια μακρινή φυσική καταστροφή αλλά μια καθημερινή μάχη που πολλοί συνάνθρωποι μας χάνουν. Με αυτό ως δεδομένο, ακόμη και ένας επιχειρηματίας που υποστηρίζει σθεναρά την αντίληψη ότι το κλειστό πρότυπο ανάπτυξης είναι ο καλύτερος τρόπος ανάπτυξης λογισμικού για την εταιρεία του είναι δυνατόν να αντιληφθεί πως μια ανοιχτού χαρακτήρα προσέγγιση μπορεί να ωφελήσει την κοινωνία και τους τελικούς χρήστες (τους εμβολιαζόμενους).
