To γνωστό ανοιχτό λειτουργικό σύστημα έχει αποδείξει την ασφάλεια του στους υπολογιστές πολλών κρίσιμων εφαρμογών, δυστυχώς όμως η πιό κρίσιμη εφαρμογή, για τις περισσότερες κυβερνήσεις σήμερα, είναι η άμυνα και στην ανάγκη η διεξαγωγή πολέμου.
Το γεγονός ότι το linux είναι ανοιχτό δίνει πολλές δυνατότητες και επιτρέπει την εξέλιξη εξαιρετικά ασφαλούς λογισμικού δεν είναι τυχαίο που η ίδια η NSA η υπηρεσία ασφαλείας των ΗΠΑ έχει εξέλιξη μια ειδική έκδοση το Security Enhanced Linux με διαθέσιμο το κώδικα του στην κοινότητα (ώστε να βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει πίσω πόρτα, για να το βελτιώσει και γιατί λόγω της GNU/GPL έτσι πρέπει να κάνει).
Μερικά παραδείγμα του στρατευμένου Linux.
To υπουργείο άμυνας της Φιλανδίας (μιλάμε για μια χώρα μέλος της EE με σύνορα με την Ρωσική Ομοσπονδία) αποφάσισε συνεργασία με την Novell . Σαφώς μιλάμε για μια χώρα που μπορεί να μην έχει τον αμυντικό προϋπολογισμό της Ελλάδας αλλά τα οπλικά της συστήματα είναι αρκετά αξιόλογα και σύγχρονα.
Η αμερικάνικη εταιρεία Lockheed Martin (φτιάχνει τα γνωστά μας F-16 μεταξύ άλλων) για το πρόγραμμα THAAD που είναι πολύ σημαντικό καθώς θα παρέχει αεράμυνα και αντιβαλιστική προστασία ένα επίπεδο πάνω (εμβέλεια από το γνωστό μας και επιλεγμένο και από τις δικές μας ένοπλες δυνάμεις Patriot επέλεξε να χρησιμοποιεί το RedHawk Linux. Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι η αεράμυνα των ΗΠΑ έχει κύριο χαρακτήρα εξουδετέρωσης στρατηγικών πληγμάτων στην αμερικανική επικράτεια. Αντίστοιχα το RedHawk έχει επιλεχθεί και για την αναβάθμιση των φραγατών AEGIS του αμερικάνικου ναυτικού.
Ο αμερικανικός κλάδος της Eurotec παρουσίασε σε μια έκθεση αμυντικού υλικού (όπλων) το νέο της υπολογιστή καρπού. Το σύστημα αν και παρουσιάστηκε με Windows CE θα είναι διαθέσιμο και με τεχνολογία Linux. Ανάλογα συστήματα παρουσιάζονται συχνά με κλασικό παράδειγμα το FELEN του γαλλικού στρατού που επίσης χρησιμοποιεί Linux.
Παραπλεύρως βλέπετε το παλαιό εξομοιωτή πολεμικού παιγνίου JANUS που έτρεχε σε Red Hat και μπορεί να το έχετε δεί καθώς χρησιμοποιείται στις περισσότερες χώρες του ΝΑΤΟ συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας αν δεν κάνω λάθος. Τώρα πια χρησιμοποιείται για ακαδημαϊκές εφαρμογές από όπου και η φωτό αλλά δεν μπορώ να βρω κανένα RPM να το δούμε πώς παίζει
Δεν γνωρίζω αν χρησιμοποιούν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις κάποιο σύστημα που χρησιμοποιεί ανοιχτό λογισμικό αλλά θα ήταν μια αρκετά ενδιαφέρουσα προοπτική από όσο γνωρίζω οι Ένοπλες Δυνάμεις μας χρησιμοποιούν πολλών ειδών υπολογιστικά συστήματα βασισμένα σε πολλά λειτουργικά.
