Πολλοί φίλοι έχουν ασχοληθεί με τα Ελληνικά στο Linux αλλά τι γίνεται με το Linux στα Ελληνικά; Κάποιοι θα πουν: τί σημασία έχει το πως θα το πω, αφού έτσι και αλλιώς θα καταλάβει ο άλλος τι θέλω να πω; Ναι είναι σωστό αυτό θα καταλάβει αλλά η σωστή ορολογία προδιαθέτει καλύτερα. Ας εξετάσουμε λίγο το εθιμοτυπικό του πράγματος (όπως το καταλαβαίνω εγώ):
ετυμολογία
Το όνομα Linux βγαίνει από το Linus (Linus Torvalds λέγεται ο κύριος που πρωτο-ανέπτυξε το κώδικα του) και το Minix (που είναι το κλειστό σύστημα που αντικατέστησε).
προφορά
O Linus Torvalds λέει σχετικά με την ορθή προφορά του Linux τα ακόλουθα:
‘li’ is pronounced with a short [ee] sound: compare prInt, mInImal etc. ‘nux’ is also short, non-diphtong, like in pUt. It’s partly due to minix: linux was just my working name for the thing, and as I wrote it to replace minix on my system, the result is what it is… linus’ minix became linux.
Για την ακριβή προφορά του Linux από τον ίδιο τον Linux μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ
και θα τον ακούσετε να λέει
Hello, this is Linus Torvalds and I pronounce Linux as Linux!
Με αυτή τη προφορά προφέρεται το Linux παγκόσμια. Άρα και στην Ελλάδα.
ορθογραφία
Το Linux γράφεται συνήθως με κεφαλαίο L αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο… το Linux ,αν και δεν γίνεται συχνά αυτό (εκτός και αν γράφετε ήδη στα Ελληνικά και βαριέστε να αλλάξετε γλώσσα στο πληκτρολόγιο π.χ πατώντας Alt+Shift) τότε μπορείτε να το γράψετε Λίνουξ. Ορθογραφικά μιας και δεν είναι Ελληνική λέξη όπως και να το γράψει κανείς (Λήνουκς, Λείνουξ, Λήνουξ ακόμη και Λοίννουκς) είναι τυπικά εντάξει όμως στο εθιμοτυπικό δίκαιο επικρατεί το Λίνουξ.
ενικός
Να και κάτι που έχω προσέξει ειδικά σε χρήστες υπολογιστών που είχαν εκτεθεί πρώτα στα Windows. Συνήθως όταν αναφέρονται στο Linux λένε τα Linux. Η αλήθεια είναι ότι χρησιμοποιείται ο ενικός αριθμός γιατί αναφέρεστε σε ένα λειτουργικό σύστημα οπότε είναι το Linux και όχι τα Linux (να πούμε τη πάσα αλήθεια υπάρχουν πάρα πολλές διανομές Linux σήμερα αλλά έχει επικρατήσει ο ενικός όχι μόνο στα Ελληνικά αλλά και στα Γαλλικά και Γερμανικά).
ουδέτερο
Α, ναι είναι ουδέτερο το Linux γιατί είναι το λειτουργικό σύστημα Linux.
Αυτά είναι πάνω κάτω, το σημαντικότερο είναι να αντιληφθεί κανείς ότι αυτά που λέει κανείς έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από το πως τα λέει αλλά όταν λες κάτι με το κανονικό τρόπο διευκολύνεις όχι μόνο τον άλλο αλλά και τον εαυτό σου.
