Πριν λίγο καιρό είχαμε αναφερθεί στην προσπάθεια εξαγοράς και απελευθέρωσης του διαδικτυακού παιχνιδιού Ryzom η οποία δυστυχώς δεν ευοδώθηκε. Όμως λόγω της εκτεταμένης επιτυχίας της οι εμπλεκόμενοι μαζί με το ίδρυμα για το ελεύθερο λογισμικό που στήριξε την πρωτοβουλία προχώρησαν σε μια νέα πρωτοβουλία που είναι ουσιαστικότερη (κατά την γνώμη μου) την προστασία των πολιτών των “εικονικών κόσμων” και την εμπέδωση των ελευθεριών και υποχρεώσεων τους.
Η βάση της πρωτοβουλίας είναι ένα κοινωνικό συμβόλαιο που εν ολίγοις βασίζεται στις ακόλουθες αρχές
- Θα υποστηρίζουμε τα δικαιώματα των εικονικών πολιτών.
- Θα προωθήσουμε την χρήση ελεύθερου λογισμικού στους διαδικτυακούς εικονικούς κόσμους.
- Θεωρούμε ότι τα avatar πρέπει να είναι περιουσία των εκάστοτε διαδικτυακών παικτών και εικονικών πολιτών
- Οι προτεραιότητες μας είναι οι εικονικοί πολίτες, διαδικτυακοί παίκτες και το ελεύθερο λογισμικό.
- Θα αποκαλύπτουμε καθένα από τα εκάστοτε προβλήματα που μας αναφέρονται.
- Οι διαδικασίες λήψης των αποφάσεων μας θα βασίζονται στην συμμετοχική δημοκρατία
Πρέπει σε αυτό το σημείο να προστεθεί ότι οι διαδικτυακοί κόσμοι που έχουν τους περισσότερους χρήστες όπως το SecondLife και το WorldOfWarcraft έχουν εκατομμύρια χρηστών και ακαθάριστο προιόν μεγαλύτερο από πολλά κράτη της υφηλίου.
Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι η εν λόγω πρωτοβουλία στηρίζει και στηρίζεται από πολλά μέλη της Γαλλικής κοινότητας χρηστών Linux.
