Στο Linux εδώ και καιρό οι χρήστες του μπορούν να χρησιμοποιήσουν τρισδιάστατα γραφικά περιβάλλοντα… τις 30 Ιανουαρίου όμως τα Windows Vista θα γίνουν διαθέσιμα στο ευρύ κοινό… και αυτά θα έχουν τρισδιάστατο γραφικό περιβάλλον.
Να πούμε την πάσα αλήθεια το τρισδιάστατο περιβάλλον εργασίας σε ένα λειτουργικό σύστημα μέχρι στιγμής ανήκει στην κατηγορία των bells and whistles (ή φρου-φρου και αρώματα επί το Ελληνικότερο). Από την άλλη απαιτείται μια καλή κάρτα γραφικών. Δεν αντιλέγω ότι στο Linux οι απαιτήσεις δεν είναι τραγικές. Από την άλλη στα Vista είναι κάπως μεγαλούτσικες αλλά μέχρι εκεί, την δουλειά σας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα την κάνετε.
Μελλοντικά πιστεύω ότι θα αναπτυχθούν εφαρμογές που θα εκμεταλλεύονται το τρισδιάστατο περιβάλλον εργασίας προς όφελος των αναγκών σας. Έχουν περάσει 3o-κάτι χρόνια (!) από την εποχή του πειραματικού Xerox Alto (παραθέτω φωτό) στο Xerox PARC και 30 χρόνια μετά δειλά δειλά τα λειτουργικά συστήματα προχωράν σε μια τρισδιάστατη απεικόνιση του περιβάλλοντος εργασίας
Στις μέρες μας (και σε αυτή την χιλιετία) ένα εξαιρετικό πρόγραμμα το Project Looking Glass (και είναι ανοιχτό λογισμικό) χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Java υπόσχεται να φέρει το τρισδιάστατο περιβάλλον στα λειτουργικά Linux, Solaris ακόμη και στα Windows.
Παρακάτω παραθέτω μερικά βίντεο για να δείτε το (ελπίζω όχι μακρινό) μέλλον του υπολογιστή σας.
Vista Flip 3D
XGL & Beryl σε Ubuntu Linux 6.06.1
Project Looking Glass
Τα σχόλια τα αφήνω σε εσάς.
