Στο Mountain View στην Καλιφόρνια εκτός από την έδρα του Google βρίσκεται μια μικρή εταιρεία που λέγεται Meraki η εταιρεία αναφέρει ότι το όνομα της έχει Ελληνική ρίζα:

Meraki (may-rah-kee) is a Greek word that means doing something with soul, creativity, or love. It’s when you put something of yourself into what you’re doing. Μeraki.net

Κατασκευάζει δύο μικρά WiFi access point/repeaters που έχουν σαν στόχο την δημιουργία ενός ασύρματου δικτύου (Mesh). Η εταιρία παρά το Ελληνικό της όνομα δεν την έχουν ιδρύσει έλληνες.

Περιπλανόμενος στο Site τους μπήκα στο χάρτη τους στο San Fransisco και αναπόφευκτα το μυαλό μου το σύγκρινε με το δικό μας wind του awmn.

Οι αριθμοί στο Wind της Αθήνας (αλλά και άλλων πόλεων) είναι πολύ μεγαλύτεροι αλλά το δύκτιο δεν είναι Mesh αλλά περισσότερο μοιάζει με μιά ασύρματη μικρογραφία του internet. ‘Ομως ήθελα να δώ λίγα περισσότερα για αυτό το Meraki και την φιλοσοφία του. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν αναφορές σε δίκτυα όπως το SoCal το Blava.net και το NetEquality αλλά δεν είδα αναφορές σε δίκτυα όπως το Seattle Wireless ή το AWMN.

Όντας και εγώ φίλος του AWMN και (κάποτε θα γίνω συνδεδεμένος) βλέπω ότι, αν και είναι προφανές, ότι τέτοιες πρωτοβουλίες που βασίζονται στα κοινοτικά δίκτυα είναι κομμάτι από προσεχές μέλλον (δεν είμαι γκουρού της τεχνολογίας για να πω ότι είναι Το Μέλλον) αλλά στην χώρα μας για πολλούς από μας είναι (ή θα είναι πολύ σύντομα) παρών, και από την ελάχιστη εμπειρία που έχω από το AWMN και από τους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτό (και με τα άλλα Ασύρματα Δίκτυα στην Ελλάδα) βλέπω ότι μιλάμε για πραγματικό Μεράκι χωρίς προσωπικά οφέλη και με τεχνογνωσία που πολλοί θα ζήλευαν.

Εντυπωσιακότερο είναι ότι αυτή η τεχνογνωσία δεν είναι προνόμιο των ολίγων, μιας νομενκλατούρας που ίσως σχετίζεται επαγγελματικά ή επιστημονικά με το εν λόγω αντικείμενο αντίθετα, συνεχώς διαχέεται σε όσους ασχολούνται με αυτό και από όσους ασχολούνται με αυτό. Πολλές φορές όταν βλέπω αναφορές στην ασύρματη δικτύωση από την άλλη πλευρά του ατλαντικού εντυπωσιάζομαι από το πόσο περισσότερο τεχνικά επαρκείς μου φαίνονται οι AWMN-ίτες. Ίσως είναι το γλωσσικό εμπόδιο που σταματά την προβολή των ελληνικών ασύρματων δικτύων εκτός του ελληνικού χώρου πάντως το Μεράκι γράφεται στα Ελληνικά.

(κόμβος AWMN-2931 | κόμβος ΕWN-63 )