Όπως μπορεί να έχετε ακουστά η Ελλάδα είναι εδώ και μερικά χρόνια πλήρες μέλος της ESA (της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος) αυτό που πιθανόν δε γνωρίζετε είναι ότι η ESA διαθέτει λογισμικό για δορυφόρου κάτω από ανοιχτή άδεια, η μάλλον κάτω από κάτι που ονομάζει ανοιχτή άδεια για να είμαστε τυπικοί καθώς δεν είναι συμβατό με το Open Source ή το Free Software ορισμό.

Το πρόγραμμα SCOS 2000 (Space Craft Operating System) είναι ένα πρόγραμμα ελέγχου του τροχιακού οχήματος, ένα από τα πρώτα τροχιακά όχηματα που θα ελέγχονται από το SCOS 2000 είναι ο δορυφόρος TerraSAR-X που χρησιμοποιεί τεχνολογία Synthetic Aperture Radar για την δημιουργία τρισδιάστατων απεικονήσεων του εδάφους με ακρίβεια ενός μέτρου.

Ειδικότερα το SCOS δεν είναι διαθέσιμο παρά μόνο στα κράτη που είναι μέλη της ESA δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ακριβώς ανοιχτό λογισμικό ωστόσο δείχνει ότι ακόμη και σε ένα κλάδο εξαιρετικά κρίσιμο όπως η διαστημική βιομηχανία υπάρχει ανάγκη υιοθέτισης ανοιχτότερων μοντέλων άδειας αν και κατά την γνώμη μου η GPL νομίζω ότι είναι μια καλή λύση.

To SCOS αρχικά σχεδιάστηκε για Solaris αλλά σήμερα τρέχει και σε Linux και σε OpenSolaris δύο ανοιχτά λειτουργικά συστήματα.