Το φαινόμενο του Linux είναι ως γνωστόν παγκόσμιο. Όπως και οι Έλληνες έτσι και οι Τούρκοι έχουν μια αρκετά εκτεταμένη κοινότητα ανοιχτού λογισμικού, και όχι μόνο έχουν και μια εξαιρετική διανομή που υποστηρίζουν σθενάναρα. Το ονομά της pardus, είναι βασισμένη στο γραφικό περιβάλλον του KDE, χαρακτηριστικό είναι το σύστημα Mudur ένα νέο πρόγραμμα init που μειώνει δραστικά το χρόνο boot-αρίσματος του συστήματος, το PiSi (ναι ξέρω και εμένα παράξενο μου φαίνεται) είναι ο διαχειριστής πακέτων (packet manager επί το Ελληνικότερον) ο οποίος μάλιστα δεν κατεβάζει ολόκληρες εφαρμογές αλλά μόνο τα απαραίτητα πακέτα (ξέρετε πόσο πάει το DSL στην Τουρκία;). Φυσικά για να έχει κάτι να κατεβάσει το PiSi θα πρέπει να υπάρχουν τα απαραίτητα repositories (πάνω από 1000!!! πακέτα παρακαλώ) επίσης υπάρχει και contrib repo για έξτρα πακέτα (όμως δεν έχει GNOME!!!). Για την διαχείριση του συστήματος υπάρχει το TASMA που βασικά μοιάζει με το KDE Control Center (με δυο-τρείς καρτέλες παραπάνω αλλά δεν είναι δα και κανένα YaST ή DrakeConf)

Φυσικά δεν είναι η μόνη διανομή στη γείτονα χώρα υπάρχει και η Ubuntu-ku αυτή η διανομή δε έχει της προτοτυπίες της Pardus αλλά έχει και αυτή τα δικά της χαρακτηριστικά κατ’αρχ’ας είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς ότι βασίζεται στην πολύ διαδεδομένη διανομή Ubuntu που χαρακτηρίζεται από την εξαιρετικά μεγάλη κοινότητα της το άλλο στοιχείο της ubuntu-ku είναι το ότι υποστηρίζει πλήρως την Κουρδική γλώσσα, φυσικά εντός ορίων της Τουρκικής δημοκρατίας λόγω της κατάστασης μεταξύ της γείτονως και του Κουρδικού στοιχείου τονίζω ότι η χρήση της Κουρδικής γλώσσας δεν είναι πάντα καλή ιδέα στα μάτια των αρχών