Πρόσφατα ο φίλος Αστέριος είχε ένα εξαιρετικό άρθρο στο blog του για το άρθρο του Fortune σχετικά με δηλώσεις της Microsoft ότι το ανοιχτό λογισμικό παραβιάζει 235 πατέντες της εταιρίας.
Μάλιστα αναφέρει ότι το Linux παραβιάζει 42 πατέντες, τα ανοιχτά γραφικά περιβάλλοντα 65, διάφορα προγράμματα e-mail 15, άλλα προγράμματα 68, και το OpenOffice 45 πατέντες!
Καταρχάς είναι γνωστό ότι το 25-30% των πατεντών της Microsoft είναι πολύ ασαφείς είναι επίσης γνωστό ότι πολλές από τις πατέντες τις βασίζονται σε προηγούμενα έργα στα οποία δεν συμμετείχε και συνεπώς εάν φτάσει σε δικαστική διαμάχη με κάποιον για αυτές τις πατέντες θα χάσει.
Εάν όμως όντως έχει 100-150 ακόμη και 200 πατέντες που είναι συγκεκριμένες και περιγράφουν λειτουργίες και δυνατότητες με λεπτομερή τρόπο και δεν είναι αυτές που πραγματικά μπορούν να κερδίσουν μια δίκη. Σε αυτές στηρίζεται η πολιτική εκφοβισμού της Microsoft αλλά αυτές είναι και οι πλέον σαθρές. Όσο γελοίος και αν είναι ο νόμος των ΗΠΑ σχετικά με το σύστημα πατεντών λογισμικού δεν είναι τόσο γελοίος , εάν λοιπόν η Microsoft δημοσιοποιήσει τις πατέντες που θεωρεί η Microsoft ότι παραβιάζουν τα δικαιώματα τις τότε ο νόμος προβλέπει οι “κατηγορούμενοι” να έχουν χρόνο στην διάθεση τους προκειμένου να αλλάξουν τα προϊόντα τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προσβάλουν τις απαιτήσεις της Microsoft.
Δεδομένης της αναπτυγμένης κοινότητας προγραμματιστών και χρηστών που περιβάλλει το ανοιχτό λογισμικό πόσο χρόνο νομίζετε ότι θα πάρει σε κοινότητες όπως του Linux, του Mozilla και του Firefox να ξαναγράψουν το κώδικα τους; Ημέρες ίσως;
Αντίθετα πόσο χρόνο και με τι κόστος θα αντιμετώπιζε η Microsoft μια πιθανή μήνυση από πλευράς Open Invetion Network που αποτελεί την φαρέτρα του ανοιχτού λογισμικού σε πιθανές μηνύσεις . Χωρίς τόσο ανεπτυγμένη κοινότητα; Χωρίς ανοιχτό κώδικα; Και μετά που θα που ο εκφοβισμός θα έρθει από την άλλη πλευρά τι θα κάνει η Microsoft; Μήπως προτιμά η Microsoft τον εκφοβισμό; Γιατί;
Και η Novell; Δεν υπέγραψε συμφωνία με την Microsoft για τις πατέντες; Λοιπόν αφού οι κύριοι στη Microsoft δεν επιθυμούν να δημοσιοποιήσουν τις εν λόγω πατέντες μήπως πρέπει να το κάνει η Novell;
Και ποιόν θα μυνήσει τους χρήστες; ‘όχι δεν θα το κάνει. Ήδη οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν τα προιόντα της για άλλους λόγους και όχι γιατί φοβούνται μηνύσεις.
Μήπως θα μηνύσει μεγάλους οργανισμούς; Τις εταιρίες όπως την IBM και την Redhat, ας κοπιάσει το OIN εκεί είναι και περιμένει να κάνει το ίδιο. Μήπως την NSA; το Google; Τους κατασκευαστές όπως η Dell και HP; H μήπως την Bank Of America; Μήπως το OLPC; Την Motorola;
Μπορεί η Microsoft να είναι ισχυρή αλλά δεν είναι τίποτα μπροστά σε όλους αυτούς μαζί γιατί αυτοί είναι οι χρήστες του ανοιχτού λογισμικού, νόμιμοι και αρκετά ισχυρότεροι από την Microsoft οικονομικά μιλώντας.
Μήπως η το γεγονός ότι μια εταιρεία θεωρεί ότι κάποιο προϊόν ανταγωνιστικό προς το δικό της παραβιάζει πατέντες της και μάλιστα προχωρά στο να αριθμήσει πόσες πατέντες παραβιάζει το ανταγωνιστικό προϊόν αλλά δεν προβαίνει στην δημοσιοποίηση τους μια προς μια ωστόσο επιτρέπει σε στελέχη της να κάνουν δηλώσεις σχετικά μπορεί να θεωρηθεί δυσφήμηση;
Προσωπικά πιστεύω ότι η κατακριτέα πράξη δεν είναι μια πιθανή παραβίαση των πατεντών της Microsoft, αλλά η εμμονή της να μην ενημερώνει την κοινότητα σχετικά με το ποιες πατέντες της παραβιάζονται, ακόμη καλύτερα αφού από ότι φαίνεται παρακολουθεί το ανοιχτό λογισμικό με τέτοιο τρόπο ώστε να γνωρίζει - τι κάνει τι - γιατί δεν επικοινώνησε ούτε μια φορά με τις ομάδες ανάπτυξης του λογισμικού που αναφέρει ότι παραβιάζει τις πατέντες της; Μήπως δεν ήθελε να το κάνει προκειμένου σήμερα να εκμεταλλεύεται την πολιτική τρομοκρατίας κάνοντας συμφωνίες δεξιά και αριστερά.
Τέλος θέλω να θυμίσω κάτι:
First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you. (εδώ είμαστε τώρα)
Then you win.
Mahatma Ghandhi
Τα λέμε στις επάλξεις
