Δίαβασα δεκάδες reviews έχω βρει δεκάδες fun-sites αλλά εγώ ζω στην Ευρώπη (και μάλιστα στην Ελλάδα) συνεπώς ακόμη δεν έχει πέσει στα χέρια μου.

Από την άλλη είναι γνωστό (ναι ευχαριστώ πήρα το μάθημα μου κύριοι) ότι το iPhone τρέχει μια ειδική embedded έκδοση του Mac OS X το ίδιο λειτουργικό σύστημα με τους υπολογιστές της Apple. Δεν λέω ωραίο αλλά κλειστό βρε παιδί μου.

Την Δευτέρα 9 του μήνα έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το Neo 1973 γνωστό στους φίλους του και σαν OpenMoKo, είναι και αυτό ένα κινητό τηλέφωνο όπως το iPhone. Σίγουρα δεν είναι τόσο ωραίο σχεδιαστικά όμορφο (το παραδέχομαι η Apple έχει παράδοση στο να φτιάχνει συσκευές με απίστευτο design)

Τεχνικά μιλώντας το OpenMoKo δεν είναι κανένα τερατούργημα τεχνολογικής εξέλιξης.

  • 2,8 ίντσες VGA οθόνη αφής
  • 266MHz Samgung system on chip (SOC)
  • USB
  • ενσωματωμένο AGPS
  • 2.5 GSM , quad band GPRS
  • Bluetooth 2.0
  • εσοχή Micro SD

Με λίγα λόγια έχουμε δει και πιό τρελά μηχανάκια αλλά κακά τα ψέματα αυτό που μετράει είναι το λογισμικό, σωστά; Χμμμ. Εδώ τα πράγματα γίνονται πιο πρόστυχα…

Γιατί; Γιατί το λογισμικό του πρακτικά είναι ένα ανοιχτό γραφικό περιβάλλον για κινητά τηλέφωνα πάνω από ένα πυρήνα linux. Φυσικά επειδή το Linux ως γνωστό δεν είναι για να τρέχει μόνο σε ειδικά μηχανάκια κάποιος ήδη έχει καταφέρει να εγκαταστήσει το λογισμικό του openmoko σε ένα Palm Treo 650 πολύ πριν η Palm καταφέρει να βγάλει μόνη της κινητά με linux.

Η έκδοση του OpenMoko που μπορείτε να αγοράστε αυτή την στιγμή είναι η έκδοση που απευθύνεται σε προγραμματιστές και δεν είναι το τελικό προϊόν που βρίσκετε πηγαίνοντας στο κατάστημα της Cosmote, Vodafone ή Wind. Η επόμενη έκδοση που θα δούμε θα υποστηρίζει μεταξύ άλλων WiFi, 256 flash και ενσωματωμένο κύκλωμα επιτάχυνσης τρισδιάστατων γραφικών (να δω Compiz Fusion σε κινητό τηλέφωνο και θα το πω… είναι τρελοί αυτοί οι Linux-άδες)

Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες για το OpenMoko δείτε το wiki του. Για παραγγελίες πηγαίνετε στο on-line κατάστημα.Το κόστος του πλήρους developer kit είναι 450$ και απλά της συσκευής 300$.

Αν σαν η ανάπτυξη λογισμικού είναι η δουλειά σας ή το χόμπι σας και σας ενδιαφέρει δοκιμάστε το αν είστε απλός χρήστης υπολογιστών σαν εμένα κάντε λίγο υπομονή και θα δούμε πολλές συσκευές κινητής τηλεφωνίας με Linux.