To KHTML είναι η μηχανή απεικόνισης του KDE από την εποχή του KDE 2.0 στο φανταστικό και πολύ μπροστά από την τότε εποχή Konqueror. Εκείνες οι εποχές ήταν πολύ διαφορετικές και ακόμη το ίδρυμα Mozilla έχτιζε την κοινότητα του. Το 90% των αρχείων απεικονιζόταν σωστά υποστήριξη για javascript ακόμη ήταν σε εμβρυικό στάδιο. Όμως το KHTML δεν περιορίστηκε στο περιβάλλον του KDE.
Σύντομα είδαμε να χρησιμοποιείται από το AtheOS για την δημιουργία του δικού του browser του Abrowse. Το AtheOS σήμερα μπορεί να μην χρησιμοποιείται αλλά μιας και ο Νορβηγός δημιουργός του Kurt Skauen διέθετε το κώδικα του κάτω από την GPL συντέλεσε στην εμφάνιση του Syllable.
To KHTML όμως έλαβε και προσοχή από την Apple. Η Apple δούλεψε πολύ επάνω στο κώδικα του KHTML το καθάρισε από κώδικα που δούλευε αποκλειστικά με την Qt και το KDΕ και έτσι προέκυψε το Webkit. Χρησιμοποιώντας το webkit η Apple κατάφερε να φτιάξει το Safari. Μέχρι η Apple να εκδώσει την πρώτη έκδοση του Safari οι όσες αλλάγες είχε κάνει στο κώδικα με το Webkit ήταν αδύνατο να συμπεριληφθούν στο KHTML.
Η Nokia από την άλλη πήρε το Webkit και το ενσωμάτωσε αρχικά στα κινητά Series 60 αλλά και σε άλλες συσκευές όπως τα internet tablet της. Από την άλλη το Abrowse το πρόγραμμα απεικόνισης ιστοσελίδων του Syllable (όπως λέγαμε πριν) σταμάτησε να χρησιμοποιεί το KHTML και πλέον χρησιμοποιεί το Webkit. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ο Epiphany ο browser του GNOME μπορεί εναλλακτικά να χρησιμοποιεί το Webkit.
Στο φετινό aKademy το ετήσιο συνέδριο του KDE στη Γλασκόβη ο κύριος Lars Knoll της εταιρίας Trolltech που παράγει τις βιβλιοθήκες του Qt που χρησιμοποιεί το KDE δήλωσε ότι στόχος είναι να συμπεριληφθεί το Webkit στην έκδοση Qt 4.4.
Με την ενοποίηση των δύο σχεδίων ίσως προκύψει μια περισσότερο εκτεταμένη βάση χρηστών που ελπίζω μαζί με την κοινότητα του Gecko (Mozilla,Firefox και άλλα) να σπρώξουν εταιρίες που έχουν κλειστό κώδικα σε μια περισσότερο συμβατή με τα διεθνή στάνταρ του W3C υλοποίηση της μηχανής του κυριότερου προϊόντος της.
Δείτε και μια παλιά συνέντευξη του δικού μας Γιώργου Στάικου και του Lars Knoll στο Yahoo UI.
