Πριν μερικά χρόνια αν έλεγε κανείς ότι η Microsoft είχε ιστοσελίδα στο Site της που είχε την φράση “Open Source”αλλά οι καιροί αλλάζουν.
Κατ’αρχάς πρέπει να πούμε ότι η Microsoft σκοπεύει να καταθέσει αρκετές από τις Shared Source άδειες της στο Open Source Initiative για πιστοποίηση αλλά πρέπει να πούμε ότι η πλειοψηφία των αδειών αυτών δεν είναι συμβατή με τον ορισμό του Open Source.
Από την άλλη πρέπει να πούμε ότι η Microsoft προωθεί το πρωτόκολλο αποθήκευσης κειμένων γραφείου OOXML για να γίνει βιομηχανικό (ISO) στάνταρ. Ωστόσο είναι γνωστό ότι ήδη υπάρχει τέτοιο πρωτόκολλο το ODF. Που χρησιμοποείται από το OpenOffice.org και από το KOffice. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Freedom Sofware Foundation και στο blog του φίλου Σίμου Ξενιτέλλη
Φυσικά η Microsoft μπορούσε να ενσωματώσει στο λογισμικό της το ODF απλά δεν επιθυμεί να το κάνει. Σίγουρα το να εμφανιστεί μια εταιρεία ότι προωθεί το ανοιχτό λογισμικό και τα ανοιχτά στάνταρ κάνει καλό στο εταιρικό προφίλ και στις δημόσιες σχέσεις της αλλά εάν η εταιρεία παραμείνει στην λογική που είχε την εποχή των περίφημων κειμένων του Halloween όσο θα αντιμετωπίζει το ελεύθερο λογισμικό σαν απειλή τόσο θα χάνει έδαφος και τα προϊόντα της θα χάνουν την τεχνητή υπεραξία που έχουν λόγω της “μονοκαθεδρίας” της στους προσωπικούς υπολογιστές.
