Ο φίλος Obsethryl με ενημέρωσε ότι η Nokia, η εταιρεία κατασκευής κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών, αγοράζει την Trolltech.
Η Nokia είναι μια ιδιαίτερα γνωστή εταιρεία που δραστηριοποιείται και στον τομέα του ανοιχτού λογισμικού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι συσκευές που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Maemo.
Η Trolltech, από την άλλη, είναι η εταιρεία που αναπτύσσει την Qt — τη βιβλιοθήκη που χρησιμοποιεί το γραφικό περιβάλλον KDE. Πρέπει να πούμε ότι πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η Qt θα κυκλοφορεί και κάτω από την τρίτη έκδοση της GPL. Η Trolltech στο παρελθόν είχε παρουσιάσει συσκευή κινητής τηλεφωνίας που βασίζεται στην Qtopia και στο ελεύθερο λειτουργικό σύστημα Linux, το Greenphone. Η Nokia έχει βασίσει τη δική της πλατφόρμα Linux, το Maemo, στην GTK.
Ένα πολύ ενδιαφέρον ανάγνωσμα που νομίζω ότι αφορά την κοινότητα ανοιχτού λογισμικού είναι το ανοιχτό γράμμα στην κοινότητα που προσυπογράφουν οι Haavard Nord (CEO και συνιδρυτής της Trolltech), Eirik Chambe-Eng (Chief Troll και συνιδρυτής της Trolltech) και Lee Williams (Senior Vice President της Nokia). Μέσες-άκρες λένε τα εξής:
Trolltech has benefited greatly from the feedback the community has been providing while using Qt to develop free software. We respect the symbiotic relationship Qt has with the community and we wish to continue and enhance this relationship.
και συνεχίζουν:
Nokia is committed to continue Trolltech’s current open source engagements, including honoring the KDE Free Qt agreement, and we will seek to strengthen our support of KDE in the future. As a first step Nokia will apply to become a Patron of KDE.
Επίσης μπορείτε να δείτε αντίστοιχο άρθρο στο ελληνικό Linux Format.
Τονίζω ότι το περιβάλλον KDE βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή της πορείας του, καθώς πλέον βρίσκεται στην έκδοση 4.0 που φέρνει εκ βάθρων αλλαγές. Επίσης, να τονιστεί ότι οι εφαρμογές του KDE 4 σύντομα θα διατίθενται και σε εκδόσεις για Windows και Mac OS X.
Πρέπει πάντως να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι το KDE είναι ένα περιβάλλον για υπολογιστές και όχι για κινητά τηλέφωνα. Πολλοί προγραμματιστές έχουν εκφράσει αμφιβολίες για το εάν η Nokia θα συνεχίσει να στηρίζει το ίδιο ενεργά την κοινότητα του KDE. Αναμένουμε εξελίξεις, λοιπόν — δεν γνωρίζω αν θα είναι καλές ή κακές, αλλά σίγουρα θα ήθελα να μοιραστείτε τη γνώμη σας μαζί μου.
