Καταρχάς, να πούμε 2-3 λογάκια για το multitouch: πολλοί μπερδεύουν την τεχνολογία του multitouch με την τεχνολογία της οθόνης αφής που οι περισσότεροι έχουμε δει (π.χ. στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων του ΜΕΤΡΟ). Οι περισσότερες οθόνες αφής σήμερα είναι singletouch — δηλαδή, αντί για τον κέρσορα του ποντικιού, χρησιμοποιείτε το χέρι σας. Σιγά-σιγά όμως βλέπουμε και multitouch οθόνες, όπου πέρα από την απλή χρήση του δαχτύλου ως ποντικιού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και άλλο δάχτυλο για περισσότερες λειτουργίες (χαρακτηριστικό παράδειγμα το iPhone). Για να δουλέψει το multitouch χρειάζεται hardware σχεδιασμένο για τέτοια χρήση, καθώς και software που θα εκμεταλλεύεται τις λειτουργίες του.

Με αυτό το σκεπτικό, μια ομάδα ψηφιακών καλλιτεχνών εξέδωσε υπό την LGPLv3 το Touchkit v2.0. Το λογισμικό τους είναι ήδη διαθέσιμο στο site τους, και σύμφωνα με τους ίδιους θα ακολουθήσουν σύντομα οδηγίες για τη δημιουργία και του αντίστοιχου hardware. Την παρούσα στιγμή το project έχει κυρίως καλλιτεχνικό χαρακτήρα· ωστόσο, καθώς βασίζεται σε ελεύθερο λογισμικό, δεν θα αργήσουμε να το δούμε και σε περισσότερο πρακτικές εφαρμογές.

Στο αρχικό άρθρο ακολουθούσε ένα σύντομο demo (TouchKit Version 2.0, από τον stefanix στο Vimeo).