Όπως μπορεί να έχετε δει στο αρκετά γνωστό blog του CyberEddie, κάποιοι κατάφεραν να boot-άρουν Linux στο iPhone.

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό βήμα, αλλά θέλουμε πολύ δρόμο για να δούμε Android ή Ubuntu στο iPhone. Όπως αναφέρει και το σχετικό post της ομάδας που το αναπτύσσει, στόχος είναι να μπορέσει κανείς να κάνει dual boot ένα iPhone ή ένα iPod touch — δηλαδή να μπει σε περιβάλλον Linux.

Στην παρούσα φάση οι developers κατάφεραν να δουλέψουν τα εξής:

  • τον οδηγό framebuffer
  • τον σειριακό οδηγό
  • τον σειριακό (over USB) οδηγό
  • την MMU, το ρολόι κ.λπ.
  • το openiboot έχει δυνατότητα ανάγνωσης μόνο της μνήμης NAND

Τι δεν κατάφεραν (ακόμη) να κάνουν να δουλέψει:

  • δυνατότητα εγγραφής στη μνήμη NAND
  • ασύρματη δικτύωση με WiFi
  • οθόνη αφής
  • ήχο
  • επιταχυνσιόμετρο
  • λειτουργίες κινητής τηλεφωνίας

Geek mode on: η παρούσα userland είναι μάλλον σπαρτιατική (φυσικά, μια και είναι μόνο για testing) και απαρτίζεται από ένα απλό busybox φτιαγμένο με το buildroot (αν και η χρήση της glibc δεν είναι αδύνατη). Geek mode off.

Το project μέχρι στιγμής έχει κατ’ ουσίαν δοκιμαστικό χαρακτήρα, άρα αποτελεί ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Σαφώς βρισκόμαστε πολύ μακριά από το να πούμε ότι καταφέραμε να εγκαταστήσουμε Android ή Openmoko στο iPhone, αλλά τα πρώτα βήματα έγιναν. Εάν είστε κάτοχοι iPhone ή iPod touch και βρίσκετε την ιδέα ενδιαφέρουσα, μπορείτε να διαβάσετε (προσεκτικά) τις οδηγίες εγκατάστασης και να κάνετε τις δοκιμές σας.