Η Intel και η Nokia, με μια κοινή δήλωσή τους (δείτε την στο site της Intel και στο site της Nokia), προχωρούν στη δημιουργία μιας νέας φορητής υπολογιστικής πλατφόρμας που θα συνδυάζει τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας Moblin (Intel) και της πλατφόρμας Maemo (Nokia) — και οι δύο βασισμένες στο Linux.

Η συμφωνία, που μάλλον είναι η απαρχή μιας σειράς συμφωνιών, θα βασιστεί σε τρεις πυλώνες:

  • στην ανάπτυξη νέων chip από πλευράς Intel για τις νέες συσκευές·
  • στη συνεργασία για την προώθηση εφαρμογών φορητών υπολογιστών στο Linux·
  • στην αδειοδότηση από πλευράς Intel των πατεντών της Nokia που σχετίζονται με τα HSPA/3G.

Το Maemo, αν και βασίζεται στην αρχιτεκτονική ARM, είναι ένα ώριμο project με χιλιάδες πωλήσεις και δραστήρια κοινότητα· το Moblin είναι πολλά υποσχόμενο, με τις ευχές του Linux Foundation και πολλών κατασκευαστών. Και τα δύο βασίζονται στη σειρά εργαλείων GTK. Στόχος είναι η συνεργασία σε ανοιχτού κώδικα τεχνολογίες — από το oFono και το ConnMan, μέχρι τον Mozilla/Fennec, το X.org, το BlueZ και το D-BUS.

Κατά τη γνώμη μου, η συμφωνία αυτή ίσως είναι η απαρχή για ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο Linux για φορητές συσκευές — με οφέλη που θα δούμε όχι μόνο στις μελλοντικές συσκευές, αλλά και στις κανονικές διανομές μας.