Ο Quim Gil, στο Grand Canaria Desktop Summit (που ουσιαστικά είναι η συστέγαση των Akademy και GUADEC, των συνεδρίων των προγραμματιστών του KDE και του Gnome αντίστοιχα), προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση για την πλατφόρμα Maemo. Από την έκδοση «Harmattan» και μετά, η Nokia σκοπεύει να αλλάξει το βασικό γραφικό περιβάλλον του Maemo από GTK+/Hildon σε Qt — την πλατφόρμα ανάπτυξης εφαρμογών που απέκτησε όταν αγόρασε την εταιρεία Trolltech.

Αυτό δεν σημαίνει άμεση και οριστική εγκατάλειψη του GTK+/Hildon, καθώς θα υποστηρίζεται από τη δραστήρια κοινότητα του Maemo (τον ίδιο ρόλο έχει αυτή τη στιγμή η Qt). Είναι ακόμη μια ευκαιρία οι προγραμματιστές της GTK και της Qt να συνεργαστούν στενότερα. Πρέπει επίσης να υπενθυμίσουμε ότι η Intel μαζί με τη Nokia προχώρησαν σε συμφωνία συνεργασίας για τις πλατφόρμες Moblin και Maemo.

Η Qt είναι η βάση του γραφικού περιβάλλοντος KDE αλλά και ανεξάρτητων εφαρμογών στο desktop· σύμφωνα με τον Quim Gil, στόχος της Nokia είναι να διευκολύνει την ανάπτυξη εφαρμογών με την Qt στον υπολογιστή (Windows, Linux, Mac OS), στο Symbian και στο Maemo — γεφυρώνοντας τις κατηγορίες.