Όχιδεν είναι 1η Απριλίου …όχιδεν υπάρχει κάποιο ρήγμα στο χωροχρονικό συνεχές …όχι δεν είναι ψέμα! H Microsoft,μια εταιρεία που είναι ο σημαιοφόρος μιας παλαιολιθικής αντίληψης στην χρήση και στην εμπορική εκμετάλλευση λογισμικού προχώρησε στην συγγραφή 20000 (ναι,ναι τέσσερα μηδενικά…είκοσι χιλιάδες) γραμμών κώδικα στο πυρήνα του Linux κάτω από την GPLv2 (όπως είναι δηλαδή η άδεια του πυρήνα). Τα νέα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά αν και πρέπει να πούμε ότι η MS δεν φημίζεται για τις σχέσεις της με το ελεύθερο λογισμικό που μπορούν να χαρακτηριστούν από ψυχρές εως ψυχροπολεμικές θα μπορούσε να πει κάποιος.
Βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστηκά του κώδικα που υπέβαλε η MS για συμπερίληψη στο πυρήνα (ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αποδοχής του) είναι ένας ανοιχτού κώδικα οδηγός για την τεχνολογία εικονικής μηχανής Hyper-V που θα ενσωματώνεται στα προιόντα της MS Windows Server 2008 Hyper-V και Windows Server 2008 R2 Hyper-V. Ο νέος κώδικας αν ενσωματωθεί στο πυρήνα του Linux θα δίνει την δυνατότητα στα εν λόγω συστήματα να τρέχουν με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο το Linux ως εικονική μηχανή.
Ο Sam Ranji (ο υπεύθυνος για το ανοιχτό κώδικα στην MS) σε πρόσφατη συνέντευξη (σε site της Microsoft) (το site έχει βίντεο της συνέντευξης αλλά επειδή το έχει σε Silverlight δεν θα μπω καν στο κόπο το κάνω embed) αναφέρει ότι υπάρχει μια τάση η εταιρία να συνεργαστεί όλο και περισσότερο σε διάφορα προγράμματα ελεύθερου λογισμικού και όχι μόνο στο Linux.
Κατά τα φαινόμενα η Microsoft είναι έτοιμη και έχει την διάθεση να συνεισφέρει το Linux όταν αυτό είναι προς το συμφέρον της. Αν και άνθρωποι όπως ο Sam Ranji μάλλον υιοθετούν ένα πιο ανοιχτό τρόπο σκέψης και εργασίας όλα τα στελέχη και ο πυρήνας της εταιρικής κουλτούρας της Microsoft ακολουθούν πιο κλειστά μοντέλα σκέψης,σιγά και σταδιακά η Microsoft ανοίγει ως εταιρεία. Νομίζω,ότι όσο πιο γρήγορα γίνει μια τέτοια αλλαγή στην εταιρική κουλτούρα της τόσο το καλύτερο.
Οι drivers του Hyper-V για να πούμε την πάσα αλήθεια είναι σταγόνα στον ωκεανό ενός πυρήνα μεγαλύτερου από 10000000 γραμμές κώδικα (ναι αυτό είναι δέκα εκατομμύρια) και η πρακτική χρήση τους δεν μου φαίνεται ότι θα είναι τόσο εκτεταμένη αλλά θα είναι υπαρκτή. Η συμβολική σημασία της κίνησης αυτής όμως αν και σημαντική πρέπει να συνοδευτεί από προσήλωση (ευλαβική προσήλωση) στα βιομηχανικά στάνταρ εν πρώτης και στο λογισμικό ανοιχτού κώδικα (χλωμό το κόβω αυτό) από πλευράς MS ωστόσο ποτέ δεν ξέρει κανείς τι μπορεί να συμβεί.
