Η Microsoft εδώ και μερικές μέρες κατηγορείται ότι παραβιάζει του όρους της GPL, πρώτος που εντόπισε την πιθανή παραβίαση ήταν ο Rafael Rivera. Πιο συγκεκριμένα φαίνεται ότι το εργαλείο λήψεως USB/DVD για τα Windows 7 μοιράζεται πολύ κώδικα με το ImageMaster. To ImageMaster είναι ένα πρόγραμμα για Windows με κώδικα κάτω από την GPLv2 και μάλιστα φιλοξενείται στο “ίδρυμα ανοιχτού λογισμικού” που ίδρυσε η ίδια η Microsoft, στο Codeplex.
Τελικά η Microsoft διέθεσε τον κώδικα του συγκεκριμένου προγράμματος κάτω από την GPLv2 όπως αναφέρει και στο επίσημο ιστολόγιο επικοινωνίας της εταιρίας με την κοινότητα του ελεύθερου λογισμικού Port 25. Σίγουρα δεν είναι η πρώτη φορά που η Microsoft διαθέτει κώδικα κάτω από την GPLv2, το είχε κάνει παλαιότερα για το πυρήνα του Linux και ίσως το κάνει και στο μέλλον. Απλά πλέον είμαι της άποψης ότι η Microsoft πρέπει να επανεξετάσει (αν δεν το έχει κάνει ήδη) την σχέση της με το ελεύθερο λογισμικό και να κάνει βήματα να ανοίξει ακόμη περισσότερο τον κώδικα της.
