Οι Intel και Nokia είχαν εδώ και καιρό δηλώσει δημόσια την πρόθεσή τους για τη δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας βασισμένης στο Moblin και το Maemo· τελικά προχώρησαν στη δημιουργία της, και το όνομα αυτής… MeeGo.

Το Moblin και το Maemo είναι δύο πλατφόρμες βασισμένες στο Linux που στήριζαν οι Intel και Nokia, με στόχο τις έξυπνες καταναλωτικές συσκευές (κινητά, tablet PCs κ.ά.). Το Maemo είχε μια εκτεταμένη και δραστήρια κοινότητα αλλά μόνο τη Nokia ως κατασκευαστή· το Moblin, με πόρους της Intel και υποστήριξη του Linux Foundation, είχε συγκεντρώσει το ενδιαφέρον πολλών κατασκευαστών.

Η Nokia, με την ευκαιρία της εξαγοράς της Trolltech, είχε ήδη αποφασίσει τη χρήση της Qt ως επίσημου SDK αντί της GTK+. Μια μεγάλη αλλαγή που περιμένει όσους δουλεύουν με το Maemo είναι η επιλογή του RPM ως συστήματος διαχείρισης πακέτων στο MeeGo (προσωπικά προτιμώ τα DEB).

Σύμφωνα με το επίσημο site του, το MeeGo δεν είναι ένα προϊόν αλλά ένα project ανοιχτού κώδικα που θα φιλοξενείται από το Linux Foundation· αντίθετα με το παρελθόν, δεν θα βασίζεται σε κάποια άλλη διανομή, αλλά θα είναι μια ξεχωριστή upstream διανομή. Θα υποστηρίζει GTK+, clutter και MX, καθώς και την αρχιτεκτονική ARM (πέρα από x86).

Ο Jim Zemlin του Linux Foundation χαιρέτισε την εξέλιξη — που, κατά τη γνώμη μου, δείχνει ότι το Linux και το λογισμικό ανοιχτού κώδικα αποτελούν βιώσιμες επιλογές σε εταιρικό επίπεδο.