Έχουν περάσει μερικά χρόνια που τα netbook έχουν κατακλύσει την αγορά. Αν και είναι αρκετά πρακτικά πολλοί χρήστες που αναφέρουν ότι οι επιδόσεις τους netbook τους δεν του καλύπτουν αρκετά. Στην συνέχεια θα δούμε μερικές μεθόδους αύξησης της απόδοσης σε ένα netbook. Μια σχετικά πρακτική λύση είναι η μετακίνηση των log και των προσωρινών αρχείων σας στην μνήμη RAM.
Ανοίξτε (ως root) το fstab (συνήθως θα το βρείτε στο /etc/fstab) με ένα editor:
sudo gedit /etc/fstab
(ή τον αγαπημένο σας editor στην θέση του gedit) και προσθέστε τις ακόλουθες γραμμές κώδικα:
tmpfs /tmp tmpfs defaults,noatime,mode=1777 0 0
tmpfs /var/log tmpfs defaults,noatime,mode=1777 0 0
tmpfs /var/tmp tmpfs defaults,noatime,mode=1777 0 0
εάν έχετε solid state drive σκληρό δίσκο στο netbook σας όπου βλέπετε relatime αντικαταστήστε το με το notime (όπως είχαμε δείξει σε παλιότερο άρθρο).
Στην συνέχεια θα σταματήσουμε της υπηρεσίες του syslog και θα την ξαναρχίσουμε ώστε να ανακατευθύνονται στην μνήμη RAM.
sudo /etc/init.d/sysklogd stop
sudo rm -rf /tmp/*
sudo rm -rf /var/log/*
sudo rm -rf /var/tmp/*
sudo mount -a
sudo /etc/init.d/sysklogd start
Είναι πιθανό το sysklogd να έχει διαφορετικό όνομα στην διανομή σας για να βεβαιωθείτε παρακαλώ ανοίξτε το φάκελο /etc/init.d/ και δείτε τα περιεχόμενα του. Αν υπάρχει κάποιο αρχείο με παρόμοιο όνομα τρέξτε τις παραπάνω εντολές με αυτό στην θέση του sysklogd.
Προσοχή, πλέον τα αρχεία /tmp/ και /log/ θα βρίσκονται στην προσωρινή μνήμη RAM που σημαίνει ότι όταν θα κλείνετε τον υπολογιστή σας τα περιεχόμενα τους θα διαγράφονται διαπαντός από τον υπολογιστή σας. Αν θέλετε όμως μια εικόνα από τα log σας μπορείτε να δώστε την εντολή που ακολουθεί πριν κλείστε τον υπολογιστή σας για να δημιουργηθεί αντίγραφο των log σας στο προσωπικό σας φάκελο:
rsync -av /var/log/* ~/ta_log_arheia_mou
(φυσικά μπορείτε να ονομάστε το αρχείο όπως θέλετε)
Μιας και έχουμε μεταφέρει τα προσωρινά μας αρχεία στην RAM μπορούμε να κάνουμε και τον firefox (ή Iceweasel για τους φίλους του debian) να σώζει προσωρινά αρχεία στην RAM. Αρκεί να δώστε την διεύθυνση about:config στον Firefox και κάντε δεξί κλικ στην λίστα με τις παραμέτρους που θα εμφανιστεί μπροστά σας. Δώστε New > String και στον διάλογο για την νέα παράμετρο που θέλετε να εισάγετε γράψτε:
browser.cache.disk.parent_directory
Αμέσως μετά θα εμφανιστεί ένας ακόμη διάλογος για την τιμή αυτής της παραμέτρου· στην περίπτωση μας θα δώσουμε /tmp.
Φυσικά υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις που μπορεί να κάνει κάποιος στο Firefox, αν θέλετε ρίξτε μια ματιά σε μια επισκόπηση των πλέον χρήσιμων ρυθμίσεων του about:config.
Επίσης μια ρύθμιση που πιθανών να βελτιώσει την απόδοση του υπολογιστή σας είναι η χρήση του Deadline IO Scheduler/Elevator. Στην ουσία αυτός ο scheduler δίνει σε κάθε Input / Output request ένα χρονικό περιθώριο. Αν και περισσότερο χρησιμοποιείται όταν ένα υπολογιστής έχει μια process που αναμένεται να επικρατήσει στα I/O requests (πχ σε ένα server βάσεων δεδομένων) ωστόσο μπορεί με την χρήση του να δείτε αυξημένες αποδώσεις. Φυσικά, αν δεν δείτε καμία διαφορά μπορείτε πάντα να επαναφέρετε τις ρυθμίσεις. Μια λύση για να ενεργοποιηθεί ο Deadline I/O Scheduler είναι η μετατροπή του μενού του GRUB. Δώστε λοιπόν την εντολή:
sudo gedit /boot/grub/menu.lst
(ή αντί του gedit του αγαπημένου σας editor) και κάπου στο κείμενο σας θα δείτε μια γραμμή που αρχίζει ως # kopt=root-UID…· στο τέλος της γραμμής αυτής δώστε elevator=deadline.
Νομίζω ότι με αυτές τις αλλαγές θα δώστε νέα ζωή το “αδύναμο” netbook σας.
