Η πόλη του Denver είναι μια αρκετά μεγάλη πόλη (η μεγαλύτερη της πολιτείας του Colorado) με περίπου 2 εκατομμύρια κατοίκους να ζουν στην ευρύτερή περιοχή και 600000 στα όρια του Δήμου με 10000 χιλιάδες άτομα περίπου στο μισθολόγιο του και προϋπολογισμό περίπου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων , μεγέθη συγκρίσιμα με τον δήμο Αθηναίων (αν και δεν μπόρεσα να βρω περίπου πόσους υπάλληλους έχει).
Λόγω του διοικητικού συστήματος των ΗΠΑ οι ευθύνες που έχει ο Δήμος του Denver είναι πολύ εκτεταμένες σε σχέση με τις αρμοδιότητες που έχουν οι αντίστοιχοι Ελληνικοί Δήμοι (αν και θα μάλλον θα έχουν περισσότερες αρμοδιότητες μετά την εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης). Μέχρι πρόσφατα ο δήμος του Denver χρησιμοποιούσε 14 διαφορετικά, μη-διασυνδεδεμένα κεντρικά συστήματα διαχείρισης εγγράφων. Η κατάσταση αυτή αύξανε το κόστος και ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρα για τις υπηρεσίες του δήμου μειώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες και τους επισκέπτες τις πόλης χωρίς ανάλογη μείωση του κόστους.
Όμως ο Δήμος του Denver είχε στράφηκε σε μια πιο ολοκληρωμένη υλοποίηση ανοιχτού κώδικα στο Alfresco Εnterprise Content Management. Φυσικά η μελέτη και η υλοποίηση του Alfresco αν και δεν ήταν δωρεάν φυσικά ήταν σαφώς φθηνότερη από τις ανταγωνιστικές προτάσεις καθώς βασίζεται σε ανοιχτό κώδικα και ήταν ότι πρέπει για τους server της πόλης που έτρεχαν RedHat Linux και MySQL. Σύμφωνα με τα στελέχη του δήμου του Denver η χρήση του Alfresco ως κεντρικού συστήματος διαχείρισης εγγράφων της Δημοτικής Αρχής και των υπηρεσιών της εξοικονομεί γύρω στο ένα εκατομμύριο δολάρια το χρόνο. Περισσότερα μπορείτε να διαβάστε στο σύντομο case study που έκανε η Alfresco για το δήμο του Denver.
Προσωπικά δεν θα υποστηρίξω ειδικά την επιλογή του Δήμο όσο αφορά το Alfresco όμως βλέπω ότι αρκετές κυβερνήσεις σε διάφορα μέρη του κόσμου το τελευταίο καιρό υλοποιούν ή εξετάζουν πολύ σοβαρά πολιτικές χρήσης του Ελεύθερου Λογισμικού στις πληροφοριακές υποδομές τους σε μια εποχή που οι κυβερνητικοί προϋπολογισμοί είναι μειωμένοι στα περισσότερα ανεπτυγμένα (ή όχι και ιδιαίτερα ανεπτυγμένα στην περίπτωση μας) κράτη η στροφή προς το ελεύθερο λογισμικό είναι μια λογική κίνηση. Άραγε υπάρχουν Έλληνες αξιωματούχοι (εκλεγμένοι ή μη) που βλέπουν αρκετά μπροστά ώστε να κάνουν τέτοιες επιλογές;
Παρακάτω ακολουθεί ένα σύντομο βίντεο με τον Chief Information Officer του Δήμου το Denver (φυσικά και έχει CIO ο Δήμος του Denver) που εξηγεί το πως χρησιμοποιεί η Πόλη το Alfresco.
