Κατά καιρούς μέσα από αυτό το blog έχω εκφράσει την ανησυχία μου —για να μην πω την αντιπάθειά μου— σχετικά με το σύστημα απόδοσης πατεντών των ΗΠΑ και πώς αυτό επηρεάζει την ανάπτυξη λογισμικού, και ειδικά την ανάπτυξη ελεύθερου λογισμικού. Υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες απόψεις: άλλοι πιστεύουν ότι οι πατέντες λογισμικού είναι φυσικό να υπάρχουν και προστατεύουν τους δημιουργούς, άλλοι ότι αποτελούν πρόβλημα και δεν θα έπρεπε να αποδίδονται.

Προφανώς ζούμε στα μέσα μιας τεχνολογικής επανάστασης. Δεν θα πω ότι το ελεύθερο λογισμικό είναι το ίδιο μια τεχνολογική επανάσταση, όμως είναι σίγουρα ένα σημαντικό —κατά τη γνώμη μου αναπόσπαστο— στοιχείο της. Ο James Boyle, καθηγητής νομικής στο Πανεπιστήμιο Duke των ΗΠΑ και ιδρυτικό μέλος των Creative Commons, έδωσε πρόσφατα μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διάλεξη στο Google για το πώς μπορεί κανείς να σταματήσει μια τεχνολογική επανάσταση με νομικά μέσα.

Αν έχετε μια ώρα και ένα τέταρτο καιρό, ρίξτε της μια ματιά.