Πριν λίγες μέρες παρατήρησα ότι οι «γείτονές» μας στην Ιταλία προχώρησαν στη δημιουργία ενός Συνδέσμου Εταιρειών Ελεύθερου Λογισμικού με την ονομασία Associazione Imprese Software Libero (η AISL). Το λιτό site της AISL δίνει κάποιες πληροφορίες σχετικά με το τι είναι το AISL και τι είναι μια εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού. Μιας και τα Ιταλικά μου είναι άθλια, απ’ όσο κατάλαβα το AISL δημιουργήθηκε για να προωθήσει τη συνεργασία Ιταλικών εταιρειών που προωθούν, δημιουργούν ή παρέχουν υποστήριξη στο Ελεύθερο Λογισμικό.
Μπορεί η οικονομία μας να μην έχει καμία σχέση με τα μεγέθη της γείτονος, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι υπάρχουν —έστω και μετρημένες στα δάχτυλα— κάποιες εταιρείες που προωθούν, αναπτύσσουν και παρέχουν υποστήριξη στο Ελεύθερο Λογισμικό. Σίγουρα, δεδομένης και της οικονομικής συγκυρίας στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, ίσως η σκέψη δημιουργίας ενός τέτοιου Συνδέσμου στην Ελλάδα ακούγεται ως ουτοπική προσέγγιση που δεν θα άλλαζε ουσιαστικά τίποτα και που για κάποιους θα ήταν σπατάλη χρόνου και πόρων. Από την άλλη, δεδομένου ότι ο δημόσιος τομέας (αλλά και ο ιδιωτικός) κάνει κινήσεις για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του, ίσως η ύπαρξη ενός Συνδέσμου Εταιρειών Ελεύθερου Λογισμικού να έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο στην υιοθέτηση ανοιχτών προτύπων στη δημόσια διοίκηση (και όχι μόνο).
Δεν ξέρω αν, στην περίπτωση της χώρας μας, ένας τέτοιος Σύνδεσμος θα μπορούσε να έχει ουσιαστικό ρόλο· ωστόσο το παράδειγμα των δυτικών γειτόνων μας με έβαλε σε σκέψεις. Εσείς τι λέτε; Πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει στη χώρα μας, και αν ναι, ότι θα είχε ουσιαστικό ρόλο να παίξει;
