BerlinΜπορεί στην χώρα μας να έχουμε διάφορες αντιλήψεις για την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Ωστόσο πρέπει να παραδεχθούμε ότι οι Γερμανοί έχουν (όχι τυχαία) φήμη για το πόσο εργατικοί και αποδοτικοί είναι στην εργασία τους. Αυτού που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι η Γερμανία διαθέτει ένα ειδικό οργανισμό με το όνομα Κέντρο Επάρκειας Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (πολύ ελεύθερη μετάφραση του Οpen Source Software Kompetenzzentrum).

To site έχει σαν στόχο να λειτουργεί ως ένα κέντρο γνώσεων σχετικά με την χρήση και ανάπτυξη ανοιχτού λογισμικού στο δημόσιο. Αν και συμβουλευτικές του υπηρεσίες είναι διαθέσιμες μόνο για κρατικούς λειτουργούς όλο το site είναι προσβάσιμο στον επισκέπτη (απλά δεν μπορεί κάποιος να αναρτήσει ερωτήματα). Μάλιστα οι απαντήσεις συχνά απαντώνται από εξειδικευμένο προσωπικό είτε κρατικούς υπαλλήλους είτε από εταιρείες που κάνουν υποστήριξη σε ανοιχτού κώδικα λογισμικό που χρησιμοποιείται στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση του οικονομικού γίγαντα της ΕΕ.

Θα μπορούσε το Ελληνικό δημόσιο να προχωρήσει σε μια ανάλογη πρωτοβουλία, ουσιαστικά το Οpen Source Software Kompetenzzentrum είναι στημένο χρησιμοποιώντας το ανοιχτού κώδικα Drupal. Κατά την γνώμη μου αν θέλουμε να δούμε σοβαρά την χρήση ελεύθερου λογισμικού στο δημόσιο τομέα μια τέτοια πλατφόρμα θα αποτελούσε μια πολύ χρήσιμη προσθήκη που συγκεντρωμένα θα μπορούσαν οι δημόσιοι λειτουργοί να υποβάλουν τα ερωτήματα τους.

Φυσικά για να πει κανείς ότι θα χρειαζόταν ένα site που θα λειτουργούσε ως “κέντρο γνώσης” για το Ελεύθερο Λογισμικό στο δημόσιο θα έπρεπε σε έστω υπολογίσιμο βαθμό του Ελεύθερο Λογισμικό να χρησιμοποιούταν από δημόσιες υπηρεσίες…. ίσως στο μέλλον (ελπίζω όχι στο πολύ μακρινό) δούμε κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα.