Σε μια συζήτηση που είχα πριν λίγες μέρες με ένα πολύ καλό φίλο είχαμε μια κουβέντα σχετικά με το παλιό γνωστό ζήτημα για τα παιχνίδια στο Linux. Για να μην πολυλογώ ένα από τα επιχειρήματα του που μου φαινόταν αρκετά λογικό ήταν. “ Ρε Λευτέρη κακά τα ψέματα ο χρήστης του Linux έχει συνηθίσει να κατεβάζει τα προγράμματα του δωρεάν και να μην πληρώνει δραχμή. Δύσκολα θα γυρίσει να πληρώσει για ένα πρόγραμμα. Αντίθετα ο χρήστης Windows ή MacOSX πολλά προγράμματα του ξέρει ότι θα τα αγοράσει. ” Ισχύει αυτό; Αν και να πω της αλήθεια πριν χρόνια είχα μπει στην λογική να αγοράσω το Civilization Call To Power όταν είδα την έκδοση του για Linux από την Loki.

Πριν λίγο καιρό είχε γίνει διαθέσιμο στην αγορά το Humble Indie Bundle. Ένα πακέτο ανεξάρτητων παιχνιδιών για Windows, Mac και Linux που ο καθένας που το κατέβαζε μπορεί να επιλέξει πόσα χρήματα επιθυμεί να πληρώσει. Μιας και η προσπάθεια αυτή ήταν από ανεξάρτητες εταιρείες δεν υπήρχε ενδιάμεσος διαμεσολαβητής για την διάθεση του παιχνιδιού όπως και δεν υπήρχε το γνωστό DRM (Digital Rights Management τεχνολογία για την αντιμετώπιση της πειρατείας) μάλιστα ένα ποσοστό των χρημάτων πήγαινε στο Electronic Frontier Foundation και το Child’s Play (ένα πρόγραμμα δωρεάς παιχνιδιών και βιβλίων σε παιδιατρικά αντικαρκινικά κέντρα). Μάλιστα καθώς έσπασε το φράγμα του ενός εκατομμυρίου δολαρίων σε έσοδα τα παιχνίδια Aquaria, Gish, Lugaru και Penubra Overture έθεσαν τις μηχανές παιχνιδιού (όχι το artwork στις περισσότερες περιπτώσεις) κάτω από άδειες ανοιχτού κώδικα.

Λίγες μέρες πριν έγινε διαθέσιμο στο δεύτερο πακέτο ανεξάρτητων παιχνιδιών Humble Indie Bundle 2 πάλι για Windows MacOSX και Linux και μέσα σε λίγες μέρες ξεπέρασε το φράγμα του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Ωραία όλα αυτά όμως κάτι άλλο μου έκανε περισσότερο εντύπωση είναι μια μικρή λεπτομέρεια δείτε λίγο τι εννοώ.

Ίσως στο μέλλων δούμε και μεγάλες εταιρείες να επανεξετάζουν το πως προσεγγίζουν το Linux και το DRM. Ίσως από την άλλη (και αυτό το θεωρώ πολύ πιθανότερο) να δούμε περισσότερα και καλύτερα παιχνίδια (και όχι μόνο) ανεξάρτητων εταιρειών. Σήμερα, με τη διάδοση του internet η ύπαρξη μεσαζόντων, εταιριών διανομής κτλ κτλ αρχίζει και φαίνεται σε πολλούς δημιουργούς ότι δεν είναι απαραίτητη και πολύ πιθανών να μην είναι καν συμφέρουσα. Όσο αφορά το πόσο γαλαντόμοι φαίνεται να είναι οι χρήστες του Linux