Φιλοξενώ το Κώστα Καναβό του YAGLB που με ενημέρωσε για το νέο του project OSARENA σε μια μικρή και γρήγορη συνέντευξη. To OSarena θα είναι up σε λίγες ώρες (για την ακρίβεια είναι προγραμματισμένο για τις 19:00 ώρα Ελλάδας) αφού δημοσιευθούν αυτές οι γραμμές όσοι θέλετε ρίξτε μια ματιά στο OSarena.net

Λευτέρης Κοσμάς :Αρχικά Κώστα θα σε παρακαλέσω να συστηθείς στους σε όσους δεν σε γνωρίζουν ήδη.

Κώστας Καναβός :Απλά ένας bloger,που αγάπησε πριν πολλά χρόνια το Linux και έτυχε να πιάσει το blog του… Αυτό… Ζω στη Ναύπακτο εδώ και ένα χρόνο και ίσως αυτό έπαιξε και σημαντικό ρόλο στη ποιότητα κάποιων άρθων (δεν εχω ένταση μποτιλιάρισμα,άγχος,και τέτοιες “ομορφιές) Το πιο σημαντικό είναι η ισότιμη ομάδα που έχουμε και πιο πολύ απ’όλα με τιμά η τυφλή εμπιστοσύνη που έδειξαν όλοι και όλες μόλις τους έκανα τη πρόταση και τη βασική ιδέα του τι ετοιμάζουμε.

ΛΚ :Γνωρίζω ότι συνεργάζεσαι στενά με το Magneblog που ασχολείται με την πλατφόρμα Android (το όποιο είναι βασισμένο στο Linux);Σε λίγες ώρες το OSARENA θα είναι Live,μπορείς να πεις στους αναγνώστες του elkosmas.gr τι σκοπό έχει είναι απλά μια αλλαγή ονόματος στο YAGLB ή σηματοδοτεί κάτι άλλο;

ΚΚ :Το Magne και η ένωση του με το Yaglb ,ήταν η αρχή της ιδέας που οδήγησε στο osarena. Τα παιδιά απο το Magne (ο Αλέξανδρος &ο Ερωτόκριτος) είναι χρήστες Linux & Αndroid. Τα παιδιά απο το Magne (ο Αλέξανδρος &ο Ερωτόκριτος) είναι χρήστες Linux & Αndroid. Έχουμε ο καθένας την ειδικότητα του και άλλοι ασχολούνται με τεχνικά,άλλοι με τα υπόλοιπα. Σύντομα αναμένουμε και άλλα μέλη,όπως δυο geek φίλες που θα στελεχώσουν το “διαφημιστικό”και γραμματειακό τμήμα του osarena.net. Το osarena θα είναι μια εντελώς νέα δυναμική σελιδα. Πιστεύω πως μέχρι το Καλοκαίρι το πολύ,θα είναι η μεγαλύτερη βάση δεδομένων για το Ανοιχτό Λογισμικό στην Ελλάδα. Ήδη είμαστε κάτι παραπάνω από 2G database! Θα έχουμε θέματα εκτός από τα δεδομένα και αυτά που ήδη ξέρετε,όπως MeeGo μα και δόσεις από Sybian,Gaming , Hacking (οκ σε light έκδοση αυτό),hradware,δοκιμές συσκευών,μα και πλασάρισμα διανομών που δεν έχουν τολμήσει να βγάλουν άλλοι σ’έκταση. Μιλάμε για Slack & Gentoo με σπεσιαλίστες των διανομών. Και με απλά λόγια!Όπως τον Ζήση που μόλις στη Β’Γυμνασίου,έκανε τον διαχειριστή πακέτων του Slack! ”Ξεχνάμε”τα παλιά ονόματα των blog μας και όλα δείχνουν πλέον,το osarena. Επιθυμία και λαχτάρα όλων μας! Πιο απλά μιλάμε για ένα portal “ανταγωνιστικό”σε LifeHacker και αντίστοιχα.

Δε θα bloga-ρουμε μόνο όμως. Θα είμαστε το επίκεντρο δυο εκ των μεγαλύτερων επιθυμιών της Ελληνικής (και όχι μόνο Κοινότητας Ανοιχτού Λογισμικού. Επιτρέψτε μου,να μην αποκαλύψουμε ακόμα,όμως ήδη έχουμε ξεκινήσει ενέργειες κι’επαφές. Θα παρουσιάζουμε αρκετά projects ειδικά για Έλληνες. Από Android apps ,από Linux μικρά projects ,μέχρι όπου εμπνευστούμε! Ζωντανές βίντεο-παρουσιάσεις &tutorials… Θα είμαστε και στη FOSCOM ,στη Πάτρα και θα προσπαθήσουμε να εκπροσωπούμαστε και σε μεγάλες εκθέσεις για foss του εξωτερικού. ΔΕΝ ανταγωνιζόμαστε καμία Ελληνική σελίδα και σε καμία περίπτωση σε θα κάνουμε κάτι που ήδη κάνουν πετυχημένα κάποιοι άλλοι (όπως τα παιδιά του BetaShow για παράδειγμα,που έχουμε και μια καλή συνεργασία).Οι δε Ελληνικές Κοινότητες όσες μας το ζητήσουν έστω (ελπίζουμε όλες),θα έχουν (κυριολεκτικά) τον δικό τους χώρο στο osarena , ώστε να προβάλλουν ότι θέλουν. Άντε,θα σου αποκαλύψω ακόμα,πως είμαστε σε πολύ πρώιμες συνομιλίες με Αγγλόφωνα αξιόλογα blogs του χώρου, ώστε να δημιουργηθεί &ένα Αγγλόφωνο κομμάτι στο osarena (ακόμα όμως,είναι υπό εξέταση αυτό). Έχουμε εξασφαλισμένες κάποιες καλές συνεντεύξεις με “δύσκολους”του χώρου και σχεδόν σε κάθε event του Ανοιχτού Λογισμικού θα “είμαστε”η θα είμαστε εκεί!

Αυτό που δε θα διαβασετε ποτέ στο osarena είναι για κλειστό λογισμικό η για πρόβλημα ανάμεσα στις Ελληνικές Κοινότητες. Ελληνική Κοινότητα είναι μόνο μια και αυτή θα προβάλλει το osarena.

ΛΚ: Σε τι πλατφόρμα θα βασίζεται το OSARENΑ;

ΚΚ: Ξεκινάμε με WordPress,με template σχεδιασμένο στο χέρι και με κάμποσα χειροποίητα σκριπτάκια ωστε να κάνει τις δουλείες που θέλαμε. Προτιμήσαμε το WP,ωστε να βγούμε σύντομα. Στόχος είναι να καταλήξουμε κάποιους μήνες αργότερα σε Drupal, επίσης σχεδιασμένο αποκλειστικά για το osarena. Το θέμα μας πάντως τώρα είναι πρωτοποριακό. Σχεδόν 60 εργατοώρες κατά κύριο λόγο από τον Γιώργο,τον Νίκο και τον Γιάννη. Πριν από αυτό είχαμε στήσει 10 η 11 δοκιμαστικές σελίδες σε διαφορετικές πλατφόρμες.

Η πιο απίστευτη σκηνή άπειρου γέλιου,ιδιαίτερα αφου προέκυψαν συγχρόνως 4-5 bugs ήταν όταν σηκώθηκε η τελευταία alpha έκδοση της σελιδας και μπήκε για “γούρι”σαν logo εικόνα “γουρλή”Ελληνική πολίτικου (ονόματα δε λέμε…).Υπήρξαν έντονες στιγμές στη προετοιμασία,γέλια,εντάσεις,μικρές κρίσεις,κλπ,μα όλοι όσοι ασχολούμασταν με κάτι το έκαναν υπεύθυνα. Αλλά για να είμαι ειλικρινής αν ξανακούσω τη λέξη bug,θα πάθω υστερία! :D

Κάτι που ίσως ρωτήσουν πολλοί είναι γιατί δε κάναμε απλά καποιο κοινό θέμα τα blogs μας και να “συναντιούνται”όλα τ’άρθρα σ’ένα κεντρικό πορταλ. Θα είχαμε τελειώσει σε λίγες ώρες έτσι. Η πρόταση υπήρξε μ’απορρίφθηκε παμψηφεί και προτιμήσαμε τα δύσκολα (το λάθος για κάποιους),μα θέλαμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ και αυτό θα το έδινε μόνο ένα κοινό blog.Το Blog ΜΑΣ. Η μάλλον η σελιδα μας.Εκεί βασιζόμαστε,στη δύναμη της ομάδας.Είμαστε σχεδόν 15 άτομα,θα προστεθούν και αλλά στη πορεία και μακροπρόθεσμα υπαρχουν πολύ πιο φιλόδοξα σχέδια.

ΛK :Πέραν του OSARENA,έχεις να προτείνεις Ελληνικές και ξένες ιστοσελίδες που μπορεί να βρει κάποιος που ασχολείται με το ελεύθερο λογισμικό ενδιαφέρουσες;

KK :Tις πιο ενδιαφέρουσες Ελληνικές σελίδες,μπορειτε να τις βρείτε στη side-bar του Planet-ellak. Ας εξαντλήσουμε αυτές και μετά ας δούμε και ξένες!

ΛΚ:Κλείνοντας την κουβέντα μας θα ήθελες να πεις κάτι στους αναγνώστες τουelkosmas.gr και σε όσους διαβάζουν τυχαία αυτή την δημοσίευση;

ΚΚ :Η απαντηση ειναι:Πως ειναι πολυ τυχεροι που βρηκαν το elcosmas. Bookmark και φυσικά να το…ξεκοκαλίσουν…

Και πάλι θα ήθελα να ευχαριστήσω το Κώστα για το χρόνο του (και τα καλά του λόγια). Το OSARENA είναι μια αρκετά φιλόδοξη προσπάθεια στο χώρο του Ελεύθερου Λογισμικού ελπίζω να πετύχει. Εύχομαι στο Κώστα και σε όλους τους συμμετέχοντες καλή επιτυχία στην προσπάθεια τους.