Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και το Ομοσπονδιακό Γραφείο για τα Καρτέλ της Γερμανίας έδωσαν την έγκριση τους για την αγορά των πατεντών της Novell από την CPTN μια εταιρεία που ίδρυσαν για το σκοπό αυτό οι εταιρείες Microsoft, Apple, EMC και Oracle. Όμως ζήτησαν από την CPTN την εφαρμογή ειδικών αλλαγών στην μεταξύ τους συμφωνία ώστε να προστατευθεί το Ελεύθερο Λογισμικό.
Οι αλλαγές όμως που ζητούνται ουσιαστικά ξηλώνουν την δυνατότητα χρήσης αυτών των πατεντών εναντίων του ΕΛ/ΛΑΚ. Οι όροι ειδικά όπως αναφέρονται από την ανακοίνωση του DoJ είναι εντυπωσιακοί αν και κατά την γνώμη μου θα ταλαιπωρήσουν λίγο τους δικηγόρους της CPTN και της Novell αν θέλουν πραγματικά να προχωρήσουν στην επικύρωση της εν λόγω συμφωνίας. Οι αλλαγές που ζητά του DoJ προκειμένου να εξασφαλιστεί ο ανταγωνισμός είναι οι ακόλουθες
Η Microsoft θα πουλήσει πίσω στην Attachmate όλες τις πατέντες που θα αγόραζε αλλά θα πάρει άδεια για να τις χρησιμοποιεί μαζί με τις άδεις που θα πάνε στα άλλα τέσσερα μέλη.
Η EMC (αν δεν θυμάστε τι βγάζει η EMC θα θυμίσω ότι παράγει το VMware) δεν θα πάρει καμιά από τις 33 πατέντες της Novell που σχετίζονται με τεχνολογίες virtualization.
Όλες οι πατέντες τις Novell θα μπουν κάτω από την GPLv2 (τονίζω ότι η GPLv2 είναι άδεια για λογισμικό όχι για πατέντες και πραγματικά θέλω να δω πως θα βγάλουν άκρη με αυτό). Επίσης όλες οι εν λόγω πατέντες θα είναι κάτω από την ομπρέλα του Open Invention Network. (άρα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους αδειούχους του OIN σε ανοιχτού κώδικα projects ελεύθερα).
Η CPTN δεν έχει δικαίωμα να ορίσει ποιες από τις άδειες αυτές θα καλύπτονται από το OIN.
H CPTN ούτε οι εντολείς της (βλέπε Microsoft, Oracle, Apple και EMC) δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν οποιαδήποτε δήλωση που θα επηρεάσει το ποιες πατέντες θα είναι κάτω από την κάλυψη του OIN.
Αυτά τα ωραία από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Η αντίστοιχη ανακοίνωση από το Γερμανικό Γραφείο για τα Καρτέλ (Bundeskartellamt) που με έκανε να ξαναθυμηθώ τα Γερμανικά μου και να ζητήσω βοήθεια γερμανομαθών φίλων μου γιατί τα δικά μου γερμανικά είναι πολύ βασικά. Νομίζω ότι έχει μερικά στοιχεία αρκετά ενδιαφέροντα.
Ορίζει ότι μετά από τρεις μήνες μετά το μοίρασμα των πατεντών της CPTN στους εντολείς της η CPTN. Οι κύριες και βασικές ενστάσεις επικεντρώθηκαν στην δραστηριότητα της Microsoft (στο χώρο των λειτουργικών συστημάτων) και της EMC (βλέπε VMware στο χώρο του Virtualization). Μάλιστα στο κείμενο του Bundeskartellamt, γίνεται αναφορά στην στρατηγική του FUD (Fear Uncertainty Doubt) μέσω μηνύσεων για πατέντες.
Είναι νομίζω σημαντικό να αναφερθούμε στην εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του Department of Justice και του Bundeskartellamt ειδικά όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πατέντες λογισμικού είναι πολύ διαφορετικές καθώς πρέπει να συνδέονται οπωσδήποτε με κάποιο hardware component. Βλέπε πατέντα στο firmware ενός ολοκληρωμένου κυκλώματος.
Αν γυρίσουμε στο θέμα τις υλοποίησης της εν λόγω εξαγοράς (ειδικά σύμφωνα με την ανακοίνωση του DoJ) θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία πολλών μερών στο ζήτημα προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία. Η Novell έτσι και αλλιώς προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να υποβάλλει στο SEC (αντίστοιχο της δικής μας Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στις ΗΠΑ) περισσότερες λεπτομέρειες για την συναλλαγή από την άλλη δείχνει ότι οι κανονιστικές αρχές του εξωτερικού (και οι Αμερικανικές και οι Γερμανικές) έχουν μια “εικόνα” για το τι είναι ΕΛ/ΛΑΚ και το Linux και οι αναφορές στο FUD (που έχουμε φάει με το κουτάλι εδώ και χρόνια) νομίζω ότι δεν έχουν προηγούμενο.
Αν τελικά καταλήξει η συμφωνία μεταξύ CPTN και Novell, τουλάχιστον οι πατέντες που θα αγοράσουν οι εταιρείες αυτές δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ενάντια σε κάποιο project ή εταιρεία που ασχολείται με το ελεύθερο λογισμικό από την άλλη όμως ακριβώς οι ανάγκη επέμβασης των κανονιστικών μηχανισμών στην Ευρώπη άλλα κυρίως στις ΗΠΑ δείχνει ότι υπάρχει άμεση ανάγκη για αλλαγή του συστήματος απόδοσης και χρήσης πατεντών. Μέσα σε ένα κουβάρι από μηνύσεις (τηςi4i εναντίων της MS, της Oracle εναντίων της Google, της Microsoft εναντίον της TomTom και αυτά είναι μόνο ελάχιστα από τα παραδείγματα που μπορεί κανείς να αναφέρει) νομίζω ότι είναι μια ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Εσείς τι πιστεύετε;
Δείτε επίσης
Αυτό το διάγραμμα χρειάζεται JavaScript.
Περάστε ή πατήστε έναν κόμβο για τις σχέσεις του· πατήστε μια γραμμή για το άρθρο.
- 2006-11 Microsoft & Novell υπογράφουν το σύμφωνο πατεντών
- 2006-11 Ανάλυση: τι σημαίνει πραγματικά η συμφωνία
- 2006-11 Η συμφωνία, οι πατέντες και η διπλωματία
- 2010-03 Η Elliott προτείνει εξαγορά της Novell
- 2010-03 Η Novell απορρίπτει την πρόταση εξαγοράς της Elliott
- 2011-01 Η CPTN (MS/Apple/EMC/Oracle) αγοράζει τις πατέντες της Novell
- 2011-04 Πράσινο φως στην πώληση των πατεντών της Novell ← εδώ είστε
- 2011-04 Κύμα νέων μελών στο Open Invention Network
